Aankomst Namibie

17 januari 2020 - Karas Region, Namibië

De busreis naar Windhoek duurde, compleet in de lijn der verwachting, wat langer dan gepland. Na 2 uur rijden stopte de airco waardoor de bus veranderde in een rijdende sauna. We kregen een vervangende bus die na 2 uur wachten aankwam. Gelukkig verliep de reis verder goed.

In Windhoek zijn we meteen opzoek gegaan naar nieuwe tentharingen, een simkaart en een wegenkaart. We hebben onze auto opgehaald en ligt er nu voor zeker 3 weken eten in de kofferbak 👍 daarnaast hebben we een bandenreparatieset, een pomp, een hamer en twee stoelen gekocht. Mocht er nu iets mis gaan met de auto midden in de woestijn (wat hopelijk niet gebeurt) hebben we iig wat opties.

Na 1 nachtje Windhoek zijn we, met een volle auto, meteen vertrokken naar lake Oanob. Er is een klein natuurpark waar we tevoet op safari kunnen. Zebra, gnoe, impala, giraffe, oryx, eland, waterbok, wrattenzwijnen, er loopt van alles rond!

De volgende dag maken we veel kms richting quiver tree forest. De campsite hier vangt ook cheetahs op, vnv krijgen ze te eten en wij mogen meekijken 🥩😁

Morgen rijden we alweer naar Fish River Canyon. We kamperen waarschijnlijk weer aan de grens met Zuid-Afrika. Vanaf dan maken we onze weg noordwaarts richting de grens met Angola. Heel veel kms voor de boeg. Maar we hebben veel stops op de planning staan.

Verder is het niet warm hier, het is verschroeiend heet 🔥! Overdag tikken we de 40 graden aan, de enige plek waar het dan vol te houden is, is bij het zwembad in de buurt. Opzich geen straf natuurlijk, maar een aantal graden minder mag van ons ook.

1. Mirjam:
    17 januari 2020
    Zo, warm zeg! Bij die cheetahs zijn we ook geweest: wij zijn het hok niet ingegaan!
    Bescherm je maar goed tegen de zon.
    Leuk dat jullie veel dieren zien. Goede reis weer 😘😘
  2. Mari:
    24 januari 2020
    Lekker bezig! Behalve de temperatuur zijn jullie volgens mij goed geïntegreerd.