Covid-19 en de okavango delta

17 maart 2020 - Gweta, Botswana

We hebben er 4 dagen okavango delta opzitten. Helemaal back to basic. Met een mokoro, een soort van kano, zijn we het gebied in gegaan en vanaf ons kamp hebben we verschillende wandelingen gemaakt. Tevoet kun je niet erg dichtbij de dieren komen en dat is maargoed ook. Een leeuw van 300m afstand bekijken is al eng genoeg als je weet dat er geen hek staat.

Terug in het hostel kwamen we twee meiden tegen en zij zochten nog mede-passagiers om de kosten van de auto te drukken. Helaas besloot Botswana een aantal grenzen dicht te gooien, dus dat plan gaat niet meer door.

Sowieso wordt onze hele reis steeds onverspelbaarder aangezien corona oprukt. Het plan was om naar Mozambique te gaan, maar we hebben geen idee of er vliegtuigen gaan, waarschijnlijk niet. Voor nu zitten we goed in Botswana maar het zal een kwestie van tijd zijn voordat corona hier de boel ontregeld. Er gaan al grenzen dicht dus we zullen het goed in de gaten houden. Een groot voordeel is dat er in de lodge waar we nu zitten geen gasten zijn en dus ook geen corona!

We hopen dat het in Nederland ook met jullie allemaal goed gaat.

#StayCoronaFree

1. Piet Janssen:
    17 maart 2020
    corona ik weet ook niet steeds meer landen sluiten de grenzen sommige landen enkele weken alles dicht ook niet buiten rond wandelen op je hotel kamer blijven
    vliegtuigen steeds minder beschikbaar tussen stops steeds meer dicht
    ik zou het,nu het nog kan toch is nadenken wat te doen, buitenlandse zaken zegt ook de de zorg is niet geweldig als je die soms nodig hebt in dat soort landen we horen het wel als jullie weer internet hebben