Etosha

4 februari 2020 - Opuwo, Namibië

4 nachten Etosha zitten erop 😪. 5 Lange dagen, vele uren in de auto en bij waterholes om dieren te spotten, hebben ons weer schitterende foto's en herinneringen opgeleverd. Toch beginnen we deze blog met wat kritische puntjes over het parkbeleid, of beter gezegd de afwezigheid daarvan.

Onze campsites waren zeer minimalistisch of half kapot (ja, ook een campsite kan blijkbaar kapot). Het personeel dat wij zagen was niet bepaald behulpzaam of vriendelijk. Er zat zoveel chloor in een van de zwembaden dat Rob's onderbroek spontaan alle kleur verloor. De wegen inhet Park zijn tot nu toe de slechtse wegen die wij in heel Namibië gezien hebben, en navigeren in het park is bijna onmogelijk omdat letterlijk alle bewegwijzering zover versleten is, dat het onleesbaar is geworden. Maar de dieren stellen niet teleur! Wat heben we het weer goed gehad!

De hoeveelheid zebra's, springbokken, giraffes, impala's, gnoes en andere grazers is indrukwekkend. Ze trekken van waterhole naar waterhole dus je hoeft niet veel moeite te doen om deze dieren te vinden 👍.

Een van de kampen waar wij sliepen had een prachtig verlicht waterhole waar 's avonds 6 neushoorns kwamen drinken tegelijkertijd met 4 leeuwen. Je snapt dat dat geen gezellig theekransje werd. De leeuwen taaiden uiteindelijk af, en wisten ons de volgende ochtend om 4:30 met hard gebrul te wekken. Zo willen we wel vaker wakker gemaakt worden 🐈.

Helaas hebben we het luipaard en de cheetah niet kunnen vinden. Ach, het leven is nou eenmaal geen ponykamp. We hopen dat de foto's verder weer voor zichzelf spreken!

1. Maaike:
    4 februari 2020
    Mega moooi!
  2. Piet Janssen:
    4 februari 2020
    ja het is weer schitterend