Gweta lodge

20 maart 2020 - Gweta, Botswana

We hebben besloten de corona-hysterie af te wachten in Botswana. In Nederland kunnen we op het moment ook niks. De kans bestaat dat het alleen maar lastiger, zoniet onmogelijk, wordt om verder te reizen maar dat risico nemen we. Ons visum voor Botswana is geldig tot 4 juni. We hebben dus nog wel even.

We zijn inmiddels begonnen met het maken van een website voor de lodge. Leren we zelf ook nog wat van👩‍🏫. En het houdt ons van de straat. Voor de geïnteresseerden: http://www.gwetalodge.co.za (op dit moment dus onder constructie)

Het zou heel erg druk worden in de lodge, maar alles en iedereen heeft gecancelled. Voordeel voor ons is dat het met de voorraden hier dus wel goed zit. De vriezers zitten tot de nok toe gevuld met eten. En ook de koelkast is goed gevuld 🍺.  Vooralsnog geen corona in Botswana maar het lijkt slechts een kwestie van tijd voordat ook hier de eerste gevallen bekend gemaakt zullen worden.

Wel worden er al veel maatregelen genomen om de verspreiding tegen te gaan. Je moet je handen wassen als je de supermarkt binnenkomt en de grenzen zijn al gesloten voor vliegverkeer uit risico-landen. Nederland is er daar één van. Ook de scholen zijn gesloten en verschillende evenementen worden afgelast.

Zoals al eerder gezegd, wij wachten het rustig af. Het is goed vertoeven hier. We hebben een kamer gekregen en we mogen mee-eten, in ruil maken wij de website 👍. We zijn al meegegaan naar de Makgadikgadi Pans en hebben een familie stokstaartjes bezocht 😍. Ook de zon blijft gelukkig gewoon vollop schijnen en het zwembad biedt verkoeling.

We houden het nieuws in Nederland en Botswana goed in de gaten. Let op jezelf allemaal. En maak er het beste van zouden we willen zeggen, dat proberen wij iig wel te doen 🤙☀️.

1. Jacintha Heine:
    22 maart 2020
    Erg leuk te lezen allemaal. Elly tipte me over deze mogelijkheid t een beetje mee te maken jullie reizen ed. Geniet van alles,stay safe and healthy! Liefs.