Half jaartje weg

19 april 2020 - Gweta, Botswana

We nemen jullie mee terug naar 19 oktober 2020. De dag die je wist dat zou komen was eindelijk hier. We vertrokken! Dat is vandaag 6 maanden geleden. Vroeger, toen er nog geen Corona in de wereld was.

Hoe anders is dat nu. En met groot verdriet moeten we nu ons laatste blog schrijven. Aanvankelijk dachten we de hele chaos wel uit te zitten. Het is wel duidelijk dat dat geen optie meer is. 25 April vertrekt er een repatrieringsvlucht vanuit Johannesburg. De ambassade zorgt ervoor dat we worden opgehaald en dat we alle benodigde formulieren hebben om de weg op te mogen. We zitten tenslotte nog altijd in totale lock-down in Botswana. Wie zonder papieren op straat gevonden wordt, riskeert 6 maanden cel of een geldboete van omgerekend +/- 2000 euro.

We balen enorm, we hadden dit nog wel even vol kunnen houden. Maar tegelijkertijd beseffen we ons ook dat we natuurlijk niet mogen klagen. We hebben 6 fantastische maanden gehad en kijken terug op een prachtige tijd!

"het avontuur zit erop. 6 Maanden Afrika door. Fijn dat U ons blog las"

- I&R

1. Ben Spierings:
    19 april 2020
    Jammer , Rob en Isabelle dat jullie avontuur nu zo moet eindigen.
    Echter deze ervaring en leuke herinneringen neemt niemand van jullie af. Goede reis naar huis. Groetjes , ik zie jullie snel weer om nog meer verhalen te horen.
  2. Mirjam:
    19 april 2020
    Niemand had dit kunnen verzinnen, heel bizar is de wereld nu. Gelukkig hebben jullie 6 maanden dit kunnen doen; met hele mooie herinneringen en foto's. Heel fijn dat jullie nu de mogelijkheid krijgen om naar huis te komen. Geniet nog van jullie laatste week en een heel goede reis terug!
  3. Piet Janssen:
    20 april 2020
    een schitterende reis hoop dat deze ook geweldig afloopt
    de terug reis gaat al weer wat stroef geen vliegtuig laten we hopen dat dat gauw op gelost is
    nou tot ????? dan