Kia Riscanto

24 januari 2020 - Swakopmund, Namibië

Tot zo ver is Namibië top! Elke dag zien we veel wildlife langs de weg en de omgeving waarin we rijden is adembenemend. De rit tot nu toe is in feite een lange safari. Fish River Canyon was een mooie stop, de eerste must-see van onze Namibië bucketlist. Maar het hoogtepunt tot nu toe is Sossusvlei. Vanaf de hoogste duin (big-daddy) in de Namib woestijn liepen we steil naar beneden de Deadvlei op, waar de beroemde zwarte bomen staan. Al honderden jaren dood, maar wegrotten doen ze niet door het droge klimaat.

Na Sossusvlei reden we naar Swakopmund. Een klein stadje vol met Duitse pensionado's.

In Swakopmund hebben we onszelf verwend met een mooie kayak tocht tussen de zeehonden en een 4*4 tour naar Sanwich Harbor. Beide was top en we hebben opnieuw heel veel wildlife gezien. Van zeehonden, dolfijnen, struisvogels, springbokken, jakhalzen en twee soorten flamingos tot pelikanen, en zelfs walvissen (al zagen we die in de verte).

De route hebben we ondertussen weer wat aangepast door ervaringen en tips van andere, dus we hopen dat onze Kia Riscanto nog even lekker door hobbelt. Zolang we langzaam rijden gaat het prima! Maar mensen kijken ons toch vreemd aan als we ze vertellen dat we vanaf Fish river zijn komen rijden in die kleine auto: "That road is even worse!"

Slechts één keer zijn we vast komen te zitten, maar dat was in het national park van Sossusvlei, op een zijweggetje naar een zandduin. 5 Meter los zand en onze Riscanto ging nergens meer heen. En wie stopt er om ons te helpen? Nederlanders. 4 Extra handen waren genoeg om onze auto te bevrijden en we konden weer opweg.

Ondertussen hebben we de boodschappen weer aangevuld, met een volle achterbak gaan we morgen weer door 🚪.

HUP KIA HUP!

1. Willie Janssen:
    24 januari 2020
    Rob & Isabel
    Schiterend ,thats live
  2. Piet Janssen:
    25 januari 2020
    ja kei mooi zefs bij het zwembad wildlife
  3. Mirjam:
    25 januari 2020
    Herkenbare foto's. Erg mooi met de flamingo's. En ja, die auto daar op die wegen....Ik wens jullie succes. Het gehobbel noemen ze "African massage" 😀.
    Lieve foto van jullie samen. Goede reis verder!