Maun!

8 maart 2020 - Ngamiland East, Botswana

We zijn iets langer in Windhoek gebleven dan gepland, maar nu zijn we toch echt in Maun, Botswana aangekomen.

De bus naar Maun zou woensdag vertrekken in Windhoek. Dat werd verplaatst naar donderdag, geen probleem. Dinsdag werden we op de hoogte gebracht dat de bus van donderdag ook niet zou gaan, maar er was plek op de bus van dinsdag. Omdat we net al onze vuile was hadden afgegeven en al tot donderdag het hostel hadden geboekt konden we de bus van dinsdag niet nemen. De eerstvolgende bus naar Maun zou zaterdag vertrekken. Ook prima, wij vermaken ons toch wel (zelfs in het "saaie" Windhoek).

We hebben onze tijd zoveel mogelijk nuttig proberen te besteden. Onze stoelen hebben we verkocht en we konden onze autoband-reparatieset en voetpomp terugbrengen naar de winkel 👍. Na nog een dagje in het Daan-Viljoen national park te zijn geweest, was het alweer vrijdag. Tijd om onze bustickets op te halen.

Bij het bureautje werd ons verteld dat de bus wel ging, alleen zouden wij tot ongeveer halverwege gebracht worden. Dacht het dus even niet! Op een iets minder vriendelijke, maar wel een erg duidelijke, manier maakten we duidelijk dat we het daar niet mee eens waren. Het bericht kwam over en de volgende dag zaten we dus netjes om 12:30 in de bus naar Maun. Zonder verdere problemen of vertraging kwamen we 00:30 aan bij onze slaapplek. Snel de tent opgezet en gaan slapen 💤.

Komende dagen gaan we in Maun kijken of we wat kunnen regelen dat binnen ons budget valt 🤙.

1. Piet Janssen:
    8 maart 2020
    Ook dat gaat weer lukken.