Een nijlpaard als buurman

22 oktober 2019 - Ehlanzeni, Zuid-Afrika

Na een rustig eerste dagje in Joburg zijn we de volgende ochtend naar Nelspruit gereden waar we werden opgepikt door onze host Pieter.

Pieter heeft ons eerst geïntroduceerd aan zijn honden. Vijf grote dobbermannen. Allemaal even lief en knuffelbaar, maar als het moet, zijn het killers. En soms moet het. Naast het nijlpaard dat ze verjagen houden ze het terrein vrij van de overvloedig aanwezige slangen. Pofadders, spitting cobra's en de black mamba zijn hier veel voorkomende soorten. Gelukkig hebben wij ze nog niet gezien en dat hopen we ook zo te houden.

De eerste middag zijn we, gezien de hitte, gaan zwemmen bij de Primkopdam met de honden. Dit is het territorium van een nijlpaard. Aangezien een nijlpaard 20 minuten zijn adem in kan houden, is het verstandig om minstens 20 min te wachten voor je het water in gaat. Als we gaan zwemmen drinken we dus eerst rustig een biertje aan de waterkant. Als we na 20 minuten geen nijlpaard zien, kunnen we het water in. Als we wel een nijlpaard zien, dan is het beter om uit het water te blijven.

We werken een paar uurtjes per dag mee met het personeel hier op de plant nursery. Pieter heeft grootste plannen voor zijn kwekerij en het is mooi om daarbij te kunnen helpen.

👋 👋

1. Mirjam:
    22 oktober 2019
    Jullie zitten al meteen tussen de wilde dieren.
    Is het werk leuk en goed te doen?groetjes
  2. Isabelle en Rob:
    22 oktober 2019
    Meteen hard werken, maar een leuke ervaring. En we komen zo ook veel in contact met de locals die hier werken.
  3. Anja van rossum:
    22 oktober 2019
    Erg leuk, wel spannend zo met die slangen . Werk ze😉 en veel plezier verder.
  4. Piet Janssen:
    22 oktober 2019
    Wat voor planten zetten jullie en let op niet harder werken dan de locals geniet ervan
  5. Jack tijssen:
    Veel plezier ome jac