Prepare for immenant lockdown

1 april 2020 - Gweta, Botswana

Bereid je voor op een lock-down. Amper een week geleden bracht de Botswaanse regering dat bericht naar buiten. Tot nu toe hadden we persoonlijk niet veel last van de corona pandemie. In Botswana waren tot voor kort geen gevallen bekend, we konden onze gang gaan. Nu is het zover. Vanaf 2 april gaat Botswana voor 28 dagen in lockdown. Niet geheel onverwacht natuurlijk, maar het klinkt wel een beetje surrealistisch, lock-down.

We hadden de mogelijkheid om afgelopen zaterdag via Ethiopië naar Frankfurt te vliegen. Maar dat kregen we donderdagavond pas te horen en aangezien we nog minstens een volle dag reizen van het vliegveld in Gaborone af zitten, wilde we dat risico niet nemen. Als we onze vlucht zouden missen zouden we in Gaborone zijn, en dan?

Nu zitten we nog altijd in Gweta "opgesloten". De website die we aan het maken zijn is inmiddels online (http://www.gwetalodge.co.za) maar nog niet helemaal af, en nog niet mobiel-vriendelijk. Daar kunnen we voorlopig nog mee voorruit. We spelen heel veel schaak dus ook daar worden we steeds beter in.  We hebben honden en een kat opgehaald in Ghanzi, die hebben ook aandacht nodig 👍. En we zijn voorzichtig begonnen aan het uitzoeken van al onze foto'.s. We vervelen ons dus (nog) niet.

Ondertussen heeft de ambassade contact met ons en zijn we ingeschreven bij bijzonder-bijstand-buitenland. Mocht er een repatriëringsvlucht geregeld worden, dan horen wij ervan. Heel groot schatten we die kans niet in.

Wat er na de 28 dagen lockdown gaat gebeuren? We zien het wel. Neem het leven zoals het komt, en dan komt het goed! 🍻 ☀