Swakopmund-Etosha

29 januari 2020 - Grootfontein, Namibië

De afgelopen dagen was het weer weer uitzonderlijk heet. Dat betekende dus vroeg op om te rijden, en in de middag verkoeling zoeken bij het zwembad, als dat er was.

Er liggen weer veel kms op gravel road achter ons, maar gelukkig waren de wegen niet heel slecht, een eitje voor onze Riscanto dus 👍. Vanaf nu rijden we vooral weer op asfalt, op wat kleine stukjes na.

Onderweg blijven we ook veel wildlife zien, en dat gaat ons nooit vervelen. Helaas konden we de woestijn olifanten niet vanaf onze auto spotten. Daarvoor hebben we een safari geboekt in Twyfelfontein 🐘.  Niet alleen zagen we de olifanten, we hadden ook het geluk woestijn giraffen te spotten 🦒!

We verblijven nu nét buiten Etosha. Morgen vertrekken we vroeg in de ochtend om onze tent in het park op te zetten. Dan is het weer tijd voor onze self-drive safari 😁. Opzoek naar 4 van de big 5. De buffel komt niet voor in Etosha.

We zitten alweer vrij noordelijk en dat is aan de vegetatie te merken. Meer regenval dus we zien weer groene planten. Afgelopen regenseizoen is redelijk goed geweest, dus van de ergste droogte zijn ze hier voorlopig verlost. Dat is niet per se voordelig om dieren te spotten, omdat ze nu meer drinkplekken hebben en de dieren dus wat meer verspreid zijn. We vertrouwen op ons geluk 🤞.

Waar we geen tekort aan zien zijn vlinders. De hele rit hiernaartoe reden we door wolken en wolken van vlinders. Onvermijdelijk hebben tientallen vlinders hun einde gevonden als groen/gele klodders pus op onze voorruit.

Ps. De foto's volgen later!

1. Ruud:
    1 februari 2020