Roadtrip naar Kaapstad

31 december 2019 - Cape Agulhas, Zuid-Afrika

Afgelopen weken hebben we een groot gedeelte van onze route naar Kaapstad afgelegd.

Onze eerste stop is Hogsback. Een klein koloniaal dorpje in de bergen. Vanaf ons hostel beginnen verschillende hikes, die we natuurlijk allemaal doen. Alle routes lopen terug via het centrumpje van Hogsback waar niet heel veel te doen is. Maar, er zit een lokale bierbrouwer en na een hike van enkele uren lusten wij altijd wel een speciaalbiertje :).

Na Hogsback rijden we door naar Cape St Francis waar we 1 nachtje blijven om de rit naar Stormsrivier op te breken.
In Cape St Francis doen we verder dan ook weinig.  In Stormsrivier boeken we een "tubing tour" (zie foto's) en gaan we hiken in Tsitsikamma National Park. Via Stormsrivier rijden we door naar Nature's Valley (inmiddels is het kerst) waar we opnieuw een aantal mooie hikes doen en bezoeken we Robberg eiland. Hier zien we nog meer Rob-ben 😊.  De sfeer in ons hostel is nogal zweverig. Er zijn veel vrijwilligers omdat er een festival wordt georganiseerd voor nieuwjaar en alle vrijwilligers worden liefkozend "earth angels" genoemd (haha 🤮).
Hoe dan ook, een mooie plek maar ons iets teveel hippie.

Door naar Oudtshoorn, weer landinwaarts. Een bezoekje aan een struisvogelfokkerij kan niet ontbreken en we steken onze eerste eigen braai aan🤙. Na Oudtshoorn stappen we weer in de auto om naar Swellendam te rijden. Hier zetten we ons tentje op in een klein stukje paradijs, bij een hobby boer. Bontebok national park is vlakbij dus we gaan opzoek naar de bontebokken! Een mini safari in de ochtend 🤗. Daarna trekt er een grote bui over dus besteden we de middag met spelletjes in de keuken bij de boer.

Op de laatste dag van 2019 rijden we naar het meest zuidelijke puntje van Afrika, Cape Agulhas. In Cape Agulhas zullen we vanavond nieuwjaar vieren 🍾🍾🥂🍻

Dat gezegd hebbende:

We willen iedereen alvast een gelukkig, gezond, liefdevol, fantastisch, verschrikkelijk mooi en goed 2020 wensen 🍾🥑🤙🏽❤☀💪🏼🕺🏻

Neem het leven zoals het komt, en dan komt het goed - Rikie

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Maaike:
    31 december 2019
    Eeen heel gelukkig, fijn, nieuwjaar! 2020 begint in ieder geval goed voor jullie daar! GENIET! 🎆🥰🥳
  2. Alaine:
    Een heel mooi en gezond 2020 ,groetjes van ons allemaal 💥😉
  3. Anja van rossum:
    Ook jullie een gezond en gelukkig en liefdevol 2020.🥂🎇
    Veel plezier met het avontuur🛶⛺️🏖groetjes Tonnie&Anja
  4. Bart Remmits:
    31 december 2019
    En zoals tante rikie ook sprak : vaok bin je te bang!
    Wij zijn nu stormriver, zien jullie snel!
  5. Mirjam:
    31 december 2019
    Goede jaarwisseling , veel geluk samen en fijne voortzetting van jullie reis! Dikke knuffel voor allebei! 😘😘
  6. A van geffen:
    1 januari 2020
    Rob, Isabelle Beste wensen in 2020 en een fijne tijd groetjes Toon en Jo
  7. Piet Janssen:
    2 januari 2020
    weer leuke foto`s bij , samen in bad met een geweldig uitzicht schitterend