Caprivi strip

11 februari 2020 - Ngepi Camp, Namibië

Na Etosha hebben we geprobeerd de Epupa falls te bereiken. Ons is het gelukt, de Kia moesten we helaas onderweg achterlaten. Door de regenval stonden de rivieren te hoog en was de weg erg slecht. Voor onze Kia onmogelijk om door te rijden.

Zelfs de jeeps/4x4's stonden geduldig te wachten totdat het water genoeg gezakt was. Dat duurde gelukkig niet lang. Op aanraden van iedereen bij de rivier, en de politie (die aangaf dat de weg erna niet beter werd), besloten we onze auto bij een klein winkeltje langs de weg te parkeren. Voor een pak sap, soep, koek, en wat zonnebrand zou een Himba-man aankomende dagen op onze auto letten. Wijzelf konden een lift krijgen van Rob en Elly, twee Nederlanders die ook opweg waren naar de Epupa falls en we op de vorige camping al hadden gesproken. Rob en Elly als jullie dit lezen: Jullie zijn helden!

De Epupa falls waren prachtig! Een klein paradijs en we konden ons tentje aan de rivier opzetten🌴🐊.

Dat onze Kia het niet ging redden werd op terugweg nogmaals bevestigd toen Rob (andere Rob) tot twee keer toe een auto uit de modder heeft getrokken met zijn 4x4. Gelukkig vonden we onze Kia ongeschaad terug en konden we onze weg vervolgen. Via de Ruacana falls reden we richting de zambezi regio (beter beker als "de caprivi-strip" of nog beter bekend als "dat rare aanhangsel van Namibië").

Om bij de Ruacana falls te komen ga je de grens van Namibië over, en kom je in een stukje niemandsland. Vandaar is het mogelijk om een paar stappen in Angola te zetten, dat konden we natuurlijk niet laten😎.

De hele weg richting Caprivi / Zambezi / Aanhangsel is het groen om ons heen en het lijkt wel alsof we in een ander land zijn. Verder zijn er weinig hoogtepunten en proberen we kilometers te maken. Dat gaat vlotjes op het asfalt. Hoewel we nu een stuk sneller kunnen rijden, brengt het asfalt andere gevaren met zich mee in de vorm van potholes in de weg en koeien, geiten, honden, mensen en vogels op de weg.

De caprivi zit vol beschermde gebieden, en er zijn weer voldoende mogelijkheden voor safari's en vogelspot-tours 🐦🦅. 16 Februari zorgen we dat we in Katima Mulilo zijn, daar pikken we een Oostenrijkse vriendin van Isabelle op. Zij zal aanhaken tot we 2 maart weer terug in Windhoek zijn!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Piet Janssen:
    11 februari 2020
    weer mooie foto`s je komt ook erg dichtbij victoria fals zou dat stukje nu ook doen
    veel plezier
  2. Lotte Kersten:
    13 februari 2020
    Heel erg leuk om al jullie verhalen te lezen, wat gaaf wat jullie allemaal meemaken! En mooie foto's, ook van de dieren van de vorige blog! Heel veel plezier (en ook een beetje succes) gewenst weer komende tijd!
  3. Stan:
    14 februari 2020
  4. Linde:
    19 februari 2020
    Wat een mooi reis tot zover! Benieuwd wat jullie nog allemaal verder gaan zien. Geniet ervan!
  5. Mariella Aarden:
    3 maart 2020
    Wat leuk.om hier in bed in Delft te lezen dat jullie nu In windhoek zijn en wat een prachtige foto's deze reis. Leuk dat ik een dagje mrt jullie mee mocht maken bij de flamingos's
    Hier is het gewone werklrvem weer verder gegaan voor mij. Vooralsnog zonder ziekte :-) veel reisgeluk !