Victoria Falls

20 februari 2020 - Kapako, Namibië

We zijn ondertussen met z'n drieën! In Katima Mulilo hebben we Franziska opgehaald, en zijn we meteen doorgegaan naar de Victoria Falls.

Om gedoe met de huurauto bij de grens te voorkomen zijn we met het "openbaar vervoer" naar de Victoria Falls gegaan. Het plan was om via Zambia te gaan, dan zouden we maar 1 grens over moeten, maar de weg was te slecht. We namen dus de taxi door Botswana naar de grens van Zimbabwe. Extra voordeel was dat we door Chobe national park reden (gratis safari 👍).

Bij Victoria Falls was het weer even schakelen. Niet alleen omdat we nu in een drukke toeristische trekpleister, in een ander land waren, maar ook omdat Zimbabwe een groot geld-probleem heeft. Betalen kan in Zuid-Afrikaanse rand, Botswaanse Pula, Euro of Amerikaanse dollar. Erg verwarrend allemaal, omdat we van alles wel wat bij hadden.

Ook is het krijgen van een taxi altijd een gevecht omdat ze schaamteloos 100 USD vragen voor een kort ritje. Dat kunnen, en gaan wij dus niet betalen 💸. Flinke onderhandelingen zijn nodig om een normale prijs te krijgen, iets wat we niet meer gewend zijn. Maar geen zorgen, het lukt altijd.

De Victoria Falls zelf zijn wel heel mooi! En heel groot. Bijna tè groot, omdat het onmogelijk is om de watervallen op 1 foto te krijgen. Verder is het ook heel erg nat! Door de spray van de waterval ben je op sommige plekken binnen een paar seconden doorweekt.

Al met al zijn we blij dat we zijn geweest, maar waren we ook weer heel blij om terug in Namibië te zijn. Geen gedoe, geen onderhandelingen en weer bij onze Kia 😁.

We pakken ook iedere mogelijkheid om op safari te gaan in de Caprivi. Door de regen valt het niet mee om de grote katten te vinden (het is te groen), wel kunnen we de waterbuffel afstrepen van de big 5 in Namibië. Nu alleen dat luipaard nog 🐈🐆! De regen trekt ook veel vogels aan, als 'beginner-vogelspotters' zijn er daar erg blij mee 🦅🐦🦃.

We zijn inmiddels weer bijna uit de Caprivi en gaan weer richting Etosha. Het is voor Franziska de eerste keer in Afrika dus Etosha is zeker een must, en voor ons ook geen straf om nog een keer heen te gaan 😋.

1. Piet Janssen:
    20 februari 2020
    nu dat we weten dat het een kikker is op de foto die aan een plant hangt anders hadden we gedacht aan een dood iets wel raar zo en de zebra mama en de kleine ook leuk ziet er weer mooi uit
    doei
  2. Mirjam:
    20 februari 2020
    Wat een mooie foto's maken jullie!
    En herkenbaar bij het toeristische Vicfalls dat ze proberen veel geld te vragen; goed aangepakt!