Transkei

7 december 2019 - Tshani, Zuid-Afrika

De Transkei is, denken we, de meest relaxte regio in Zuid-Afrika. Compleet off the grid waardoor je snel vergeet welke dag van de week het ookalweer is. Heerlijk!

We hebben hier meegeholpen het dak te repareren, een paar rondavels opgeknapt en de kippen blij gemaakt met nieuwe hokken. Die betalen hun blijdschap meteen uit in verse  eitjes 🍳. Isabelle helpt veel mee in de keuken en heeft de eerste quiche ooit in de Transkei gemaakt (Helemaal zeker weten doen we het niet maar de kans is zeker aanwezig) .

Dit weekend zijn we naar coffee-bay gehiked (12km). Daar hebben we 1 nachtje geslapen om daar de omgeving te verkennen. De volgende dag zijn we terug gehiked.

We blijven hier nog 'n weekje en dan hebben we voor 3 weken een auto om, via de garden route, naar Kaapstad te rijden.

1. Ben Spierings:
    Weer mooie foto's .
    Geniet er maar van , wij maar sjouwen hier in Nederland
  2. Isabelle en Rob:
    7 december 2019
    Sjouwen, sjouwen, eerder hobbyen zou ik het noemen met die nieuwe camper van jullie 👍
  3. Mirjam:
    7 december 2019
    Wat een bijzondere laatste foto. En wat zit er in die pan? Het ziet er allemaal mooi uit!
    Het klinkt allemaal heel relaxed.
    Hier Sinterklaas gevierd en nu op naar de kerst ; vanavond gaat de toren van Ijsselstein weer aan.
  4. Isabelle en Rob:
    7 december 2019
    In die pan zit Xhosa brood, Isabelle heeft het ook al een keertje gemaakt dus die heeft het recept XD
  5. Piet Janssen:
    7 december 2019
    genieten is wel het toverwoord voor afrika ziet er weer erg mooi uit
    bier drinken / en bier spelletjes doen ze dat daar ook of moet je ze dat leren ????
  6. Isabelle en Rob:
    8 december 2019
    Laat ik 't zo zeggen, we komen niks tekort hier 🍻
  7. Willie Janssen:
    8 december 2019
    Super, mooie foto's ,en maak ze niet te slim
  8. Anja van rossum:
    8 december 2019
    Weer mooie foto,s, echt genieten.
    Op naar het volgende avontuur.
  9. Maaike:
    8 december 2019
    Heel leuk om weer te lezen! Lekker genieten!